fredag 5 oktober 2007

Elefant

Dagens Japanska Ord:

Zoo = Elefant

Orsak:
Två orsaker att detta ädla djur är dagens ord.
Jag såg en bild i en tidning idag där en elefant satt på en toalettstol (modell större) och uträttade sina behov. Bilden ingick i en artikelserie om dilemmat stå vid/eller sitta på toalett när man (gäller förhoppningsvis bara män) uträttar sina behov (alltså när man kissar, inte det andra toalettbestyret). Av bilden framgick det dock inte om det var en hanelefant eller honelefant (antar att det var en tjur annars var ju bilden helt orelevant för artikeln). Jag tror det dröjer länge innan det blir vanligt med toalettstolar för elefanter. Själv sitter jag....... I alla fall om jag är hemma.
Dessutom tog jag idag min egen Dumbo till jobbet istället för att åka kommunalt. Dumbo är min trogna elefant av modell 9-3.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Zoo zoo=
en zoo med elefanter bara.

ぞう 象

Ma sa...

Var det inte en svensk film som hade det namnet? visste inte att den handlade om ett elefantzoo.....