måndag 27 augusti 2007

Kombination (för lås)

Dagens Japanska Ord:

Kumiawase-bangoo = Kombination (för ett lås)

Orsak:
Jag börjar bli frustrerad. På bröllopsfesten hade vi en låst postlåda där folk kunde lägga grattiskort och bidrag till bröllopsresan. Postlådan tillhandahölls av min kära föräldrar. De hade även försett den med ett hänglås av kombinationsmodell. På festen höll de även ett litet tal där de förklarade att kombination stog att finna i kombinationen av mig och min lilla japanska så som kombination av åren, månadena och dagarna vi är födda. Låter enkelt men nu har vi hållit på i två dagar att försöka få upp det förbaskade låset! Vi hittar inte rätt kombination!! Föräldrarna har erbjudit sig att avslöja kombinationen men det vägrar vi. Vi vill inte bli besegrade av dem :-) men det är frusterande att inte veta om vi kan komma iväg till söderhavet på bröllopsresa eller om vi får nöja oss med en dagsutflyckt till Södertälje............

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag försökte lite till frukost imorse utan resultat.....

Anonym sa...

förresten tror jag att det vore fint att lägga in lite bilder i bloggen också, det blir roligare att läsa.

Ma sa...

Det krävdes mer kraft än vi trodde och därför testatade vi den rätta kombinationen utan att få upp låset. Mycket frusturation över att vi tog i för lite.....

Anonym sa...

ja!!!!!! det känns så bisarrt att vi provat typ 500 nummer utan att ta i!