måndag 14 april 2008

Lår

Dagens Japanska Ord:

Futomomo = Lår

Orsak:
Ännu rtt träningsrelaterat ord. Var på gymet i morse och sprang på löpbandet. Nu ville det sig inte bättre än att jag hamnade på ett band som stog framför ett par speglar. I vanliga fall så brukar jag använda ett band där man har utsikt över lokalen men så icke i morse.

Nu hade jag alltså en spegel 1.5 m framför mig. Det är faktiskt väldigt intressant att se sig själv springa. Det var fascinerande att se hur stilla jag håller huvud och ansikt. Men det intressantaste var att se hur groteska mina lår ser ut under löpsteget. Avslappnat under större delen av steget, ser då mest ut som fläskig, dallrande skinkstek, för att sedan spännas en kort stund.

2 kommentarer:

Anonym sa...

det är bra att kolla sig själv när man tränar!

Ma sa...

Jag tror att det är bra att göra det då och då men att stirra sig själv i ansiktet i 30 min varje dag känns lite för mycket.