söndag 13 april 2008

Vikt

Dagens Japanska Ord:

Omosa = Vikt

Orsak:
Var och lyfte vikter på Friskis & Svettis idag. Kommer nog ha lätt träningsvärk imorgon. Har börjat koncentrera mig på att träna armmuskler och överkropp. Vill omforma mitt utseende lite. Passade på att springa 40 min på löpbandet också. Kändes skönt då jag inte har tränat på ett par dagar.

Det är lustigt att iakta de som använder de andra löpanden. Stilarna på träningen är så varierande. Många, av alla de typer, tränar som jag, springer/joggar i 10-13 km/h i 20-50 min men så finns det ett par stilar som är mer könsbundna, dels finns det de (mest kvinnor) som går i 4-6.5 km/h i 30 - 60 min och dels finns det de (bara män) som springer som galningar i 14-18 km/h i ca 10 min. Undrar varför det är så? Antagligen så är det kroppsidealen som spelar in.

5 kommentarer:

Anonym sa...

va bra att du tränar armarna.

Jag brukar springa i 10 minuter bara också

Anonym sa...

förresten är omosa ej riktigt rätt ord. Det är mera vikt i form av massan.

Ma sa...

Vad heter vikt som man lyfter?

Anonym sa...

jag vet inte, kanske weito? m

Ma sa...

weito.... katakana antar jag.....